2021. gadā ierakstu firmas Accentus Music paspārnē klajā nāca tvartu ar Mečislava Veinberga mūziku  - Koncertu vijolei un  orķestrim op. 67 un Sonāti divām vijolēm opus 69. Albumu ieskaņojis Gidons Krēmers, kurš sonātē spēlē duetā ar Madaru Pētersoni, un Leipcigas Gewandhaus orķestris Daniēles Gati vadībā.

Komponists Mečislavs Veinbergs jeb Moisejs Veinbergs, kura mūžu ierāmē gadskaitļi 1919.-1996., atstājis plašu muzikālu mantojumu ar 22 simfonijām, 17 stīgu kvartetiem, deviņiem instrumentāliem koncertiem un septiņām operām. Viņa darbos saklausāma ciešā draudzība ar Dmitriju Šostakoviču, lai gan Veinberga mūzikai ir liriskāks un romantiskāks raksturs. Komponista mūzika  bija aizmirsta un no jauna atklāta tikai pēdējo desmit gadu laikā. Un tieši Gidons Krēmers ir veltījis sevi Veinberga mūzikas jaunatklāšanai un popularizēšanai visdažādākajos koncertos un festivālos. 2020. gada februārī viņš Veinberga Vijolkoncertu op. 67 atskaņoja kopā ar Leipcigas Gewandhaus orķestri itāļu diriģenta Daniēles Gati muzikālajā vadībā kā daļu no koncertsērijas par godu Mečislava Veinberga 100. dzimšanas dienai. Tas notika Leipcigas Gewandhaus koncertzālē.

Veinbergs pabeidzis Vijolkoncertu 1959. gadā, kulminācijā vienam no viņa radoši veiksmīgākajiem posmiem pagājušā gadsimta 50. gados. Darbs valdzina ar savu plašo, vērienīgo simfonisko uzbūvi un koncertam diezgan netipiskām četrām daļām. Tāpat 1959. gadā Veinbergs komponējis Sonāti divām vijolēm op. 69, kuru Krēmers ierakstījis kopā ar Kremerata Baltica koncertmeistari, latviešu vijolnieci Madaru Pētersoni.

Koncertu vijolei Veinbergs veltījis vienam no savu tuvāko draugu loka - Ukrainas vijolniekam Leonīdam Koganam, kurš allaž bija komponista vasaras kaimiņš Piemaskavas vasarnīcu rajonā. Darbs tika pabeigts 1959. gadā, bet pirmatskaņots pēc diviem gadiem ar Leonīda Kogana solo, atskaņojumā piedalījās "Maskavas filharmoniķi" Genādija Roždestvenska vadībā. Sajūsminātais Dmitrijs Šostakovičs pēc pirmatskaņojuma vēstulē savam draugam Īzakam Glikmanam rakstīja: "Tas ir izcils darbs vārda vistiešākajā nozīmē! Domu un jūtu ietilpīgais koncerts ir gandrīz viscaur virtuozs un prasa no solista ļoti augstu meistarību."

Sonāti divām vijolēm o. 69 komponists radījis tikai dažus mēnešus pēc Vijolkoncerta pabeigšanas. Iespējams, tās tapšanu rosinājis Leonīds Kogans un viņa sieva Jeļizaveta Gilelsa, pianista Emīla Gilelsa jaunākā māsa, kurai arī darbs veltīts.