Ierakstu firmas Carus paspārnē izdots dubulttvarts ar Fēliksa Mendelszona dziesmām vīru korim, ko ieskaņojis Vācijas Dienvidrietumu Radio Štutgartē kora vīru sastāvs diriģenta Frīdera Berniusa vadībā. Otrajā tvartā iekļautas 16 dziesmas visdažādākajās noskaņās.

Jau viduslaikos un renesansē gan katoļu, gan pareizticīgajā baznīcā dziedājumus parasti atskaņoja vīru un zēnu grupas a cappella. Tomēr vīru kori kā patstāvīgas vienības sāka intensīvi veidoties vienīgi 19. gs. pirmajās desmitgadēs. Jo īpaši nozīmīgi tie kļuva vāciski runājošajās zemēs, kur vīru koru kustība bija cieši saistīta ar romantismam raksturīgo interesi par nacionālajām saknēm un tautas mūziku. Raugoties no sociālā viedokļa,

vīru koru rašanās atspoguļoja arī pilsoniskajai sabiedrībai raksturīgo vēlmi pavadīt brīvo laiku vienkāršā, nepiespiestā un reizē kulturālā gaisotnē, kur viena no iemīļotām nodarbēm bija amatiermuzicēšana.

Vāciski runājošajās zemēs vīru kora dziedāšanas biedrības ieguva nosaukumu Liedertafel, kas burtiski nozīmē dziesmu galds; ideja pasākumiem sākotnēji bija kopīga dziedāšana, visiem sēžot pie apaļa galda. Berlīnes Dziedāšanas akadēmijas direktora Karla Frīdriha Celtera 1809. gadā dibinātā Liedertafel biedrība - un tas ir Mendelszona dzimšanas gads - kļuva par pirmo pastāvīgo vīru kori šajā reģionā; pēc tās parauga līdzīgas biedrības radās arī citur. Tieši vīru kori dominēja dziesmu svētku kustības pirmsākumos, tai skaitā Vispārējos Vācu dziesmu svētkos 1847. gadā Lībekā – gadā, kad Mendelszons atstāja šo pasauli. Tātad, viņa dzīves laiks sakrita ar vīru koru dziesmu dzimšanas, attīstības un uzplaukuma laiku.

Dziesmas radās pamatā tradicionālajam balsu sastāvam- diviem tenoriem un diviem basiem; skaidrā melodiskā un harmoniskā izteiksmē, skanīgu akordu salikumos, pantu formā ar bieži vien pievienotu viena vai vairāku solistu balsīm. Tā kā dziesmas galvenokārt skanēja saviesīgos pasākumos, kas bieži vien saistījās ar svinīgiem notikumiem un svētkiem, tām ir lielākoties brašs, līksms un pozitīvs skanējums. Protams,

vistiešākais iedvesmas avots Mendelszonam bija Karls Frīdrihs Celters un viņa izveidotā Berlīnes Dziesmu akadēmija.

Un visi šajā dubultalbūmā iekļautie Mendelszona  darbi tika radīti šajā plaukstošo vīru koru laikmetā. Te savijas gan pusaudža gados radītās miniatūras, gan brieduma un pēdējā mūža gadā tapušās. Teksti - no mazpazīstamiem autoriem līdz Frīdriham Rikertam un Johanam Volfgangam Gētem.