Spāņu liriskā tenora Alfredo Krausa (1927-1999) izpildījuma elegance un lieliskā stila izjūta apvienojumā ar ekspresivitāti un pievilcīgu skatuvisko tēlu bija ideāls materiāls tādu varoņu atveidojumam kā Rūdolfs, Alfrēds, de Grijē, Almaviva un citām, kam klausītāji aplaudējuši pasaules slavenākajos opernamos.
Uz operas skatuves dziedonis debitēja 1956. gadā Kairā ar Hercoga lomu Džuzepes Verdi operā "Rigoleto", un tā kļuva par vienu no vadošajām lomām viņa repertuārā. Divus gadus vēlāk Lisabonas operā Alfredo Krauss sevi pieteica kā Alfrēdu Verdi operā "Traviata", bet Violeta šajā iestudējumā bija leģendārā Marija Kallasa. Vēl pēc gada sekoja debija Londonas Koventgārdena operā, bet 60. gadu sākumā Krauss jau viesojās Amerikā, uzstājoties gan Čikāgas Liriskajā operā, gan Metropolitēna operteātrī, atveidojot Hercogu. Arī pēdējo reizi uz Metropolitēna skatuves 1994. gadā viņš uzstājās tieši šajā lomā...
Pārsteidzoši ilgajos skatuves karjeras gados Alfredo Krauss bija virsotne savas paaudzes dziedoņu vidū. Dieva svētīts mūziķis, kuru mēdza dēvēt par vienu no cēlākajiem pasaules tenoriem. Viņa vārds nekad neparādījās dzeltenās preses slejās, jo mākslinieku nesaistīja lēti un skaļi panākumi; tālab arī viņu nekad nevarēja ievilināt nekādos komercpasākumos. Mēdza teikt, ka viņš ir plaši pazīstams ļoti šaurā lokā, ar to domājot mākslas pasauli un nodalot to no visa pārējā. Krauss allaž palika uzticīgs īstai mākslai un tās īstenajiem pazinējiem.
Interesanti, ka kopš skatuves gaitu sākuma Alfredo Krauss nekad nedziedāja nevienu partiju, kas pārsniegtu viņa liriskās balss iespējas. Par izņēmumu var uzskatīt Hercoga un Alfredo lomas.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X