Kā uzskata žūrija, vienotas formulas, ar kuras palīdzību noteikt, kuri no daudziem jaunajiem cienīgi būt izvirzīti par nominantiem, nav.

Tomēr ir dažas sakarības. Piemēram, tas ir gados jauns mūziķis, kas vēl studē, bet sevi jau spilgti apliecinājis koncertzālēs Latvijā un ārpus tās. Jauns mūziķis, kura interpretācijas pārliecina tehniski, stilistiski, emocionāli, tādejādi ir pierādījums mākslinieciskam briedumam. Jā un vēl, tas ir mūziķis, kas māk sadarboties ar citiem atskaņotājmāksliniekiem, tajā skaitā arī diriģentiem un komponistiem. Ņemot vērā visas šīs īpašības, žūrijas uzmanības lokā nonākušas trīs dāmas - čelliste Margarita Balanas, klarnetiste Anna Gāgane un klavesīniste Gertruda Jerjomenko. Visas trīs šobrīd turpina studijas ārpus Latvijas, taču gan klātienē, gan arī ņemot talkā telefonsakarus šī raidījuma veidotājai Intai Pīrāgai izdevās tikt pie intervijām, kuras tad arī papildina pagājušā gadā veikto koncertierakstu kolāžu.

***

Čelliste Margarita Balanas

Mācības sākusi Rīgā, jau kopš bērnības plūkusi laurus starptautiskos konkursos, spēlējusi slavenākajās koncertzālēs Eiropā, ASV, Austrālijā un citur, pašlaik studē Londonā un turpina aktīvi koncertēt pa visu pasauli.

Aizvadītajā gadā šīs pasaulē tik pieprasītās jaunās mākslinieces izcilo sniegumu varējām baudīt koncertprogammā Andrejs Osokins un māsas Balanas (18.februārī kultūras pilī Ziemeļblāzma), atskaņojot Dmitrija Šostakoviča, Georga Frīdriha Hendeļa, Antonio Vivaldi darbus. Kā arī koncertos kopā ar vijolnieci Kristīni Balanas un pianistu, komponistu no Izraēlas Ilanu Rehtmanu (koncertā Berģu kultūras namā 14.jūnijā. un P. Jurjāna Mūzikas skolā 15.jūnijā), spēlējot Bēthovenu, Vasku, Ilanu Rehtmanu.

Ikviena skaņdarba interpretācijā Margarita Balanas sajūsmina ar krāsām bagātu skanējumu, žilbinošu tehniku, dziļi izjustu, aizrautīgu spēles manieri.

 

Klarnetiste Anna Gāgane

Jau kopš studiju gadiem spēlējusi Liepājas SO, LNSO, kamerorķestrī Sinfonietta Rīga, orķestros Igaunijā, Vācijā, Šveicē... Uzstājas kā soliste ar orķestri un muzicē kameransambļos. Patlaban studē Šveicē Bāzeles Mūzikas augstskolā.

2018. gadā 3.aprīlī koncertā Lielajā Ģildē sadarbībā ar LNSO un diriģentu Kārli Kundrātu izskanēja mūsdienu zviedru komponista Andersa Hillborga Klarnetkoncerts Peacock Tales. Šī opusa atskaņojumā ne tikai bijām liecinieki tam, cik droši Anna Gāgane pārvalda laikmetīgās mūzikas klarnetes spēles paņēmienus, bet varējām arī pārliecināties par Annas aktrises un dejotājas talantu.

Savukārt 30.novembra koncertā Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē kopā ar orķestri Sinfonia Concertante un diriģentu Jāni Stafecki Anna Gāgane pirmatskaņoja Andra Vecumnieka dzirkstošo Sinfonia Concertante D klarnetei un stīgu orķestrim, demonstrējot spožu tehniku apvienotu ar spēles vieglumu un brīvību.

Klavesīniste Gertruda Jerjomenko

Viņas mūzikas izglītības ceļi no Latvijas Mūzikas akadēmijas ir aizveduši līdz Šveicei, līdz Bāzeles Schola Cantorum, kur viņa pašlaik papildinās klavesīna spēlē.

Viņa ir klavesīniste, aizrautīga senās mūzikas interprete, kas spēlē franču, spāņu, itāļu, vācu baroku. Jau vairākus gadus muzicē ansamblī ar traversflautisti Maiju Kļaviņu un pirms gada palīdzēja Maijai kaldināt Lielās mūzikas balvas nomināciju. Par iedziļināšanos baroka repertuāra bagātībā, smalkajā izteiksmībā, kā arī par abu mākslinieču lielisko saspēli liecina koncerts "Sonātes māksla", kas 26.augustā notika Sv.Marijas Magdalēnas baznīcā. Programmā skanēja gan Johana Sebastiana Baha, gan plašākai publikai mazāk zināmu baroka autoru darbi. Bet kā īpašs notikums un dāvana bija koncerts Mazajā Ģildē 2.decembrī, kur sadarbībā ar diriģentu Māri Kupču un orķestri Collegium Musicum Rīga Gertruda Jerjomenko ieskandināja āmuriņklavieres. Uz šī instrumenta - 1780. gada āmuriņklavieru kopijas – skanēja agrīnā klasiķa Johana Šobēra Klavierkoncerts; tā interpretācija apliecināja Gertrudas spēles smalkumu un nevainojamo stila izjūtu.