30. jūnijā 45. dzimšanas dienu svin ērģelnieks un Rīgas Doma mūzikas direktors Aigars Reinis - ar viņu tiekamies gan mūzikā, gan sarunās!

Aigars ir Rīgas Doma mūzikas direktors un Katedrāles ērģelnieks, kā arī profesionāls koru un senās mūzikas ansambļu dziedātājs. "Aigars ir viens no mākslinieciski interesantākajiem Latvijas ērģelniekiem," - tā mūziķi raksturo Orests Silabriedis.

Daudzus gadus Aigars bijis Latvijas Radio kora mākslinieks un solists, vokālo grupu Schola Cantorum Riga un Ars Antiqua Riga dalībnieks. Diriģējis Latvijas Bankas kori. Piedalījies Lahti starptautiskajā ērģelnieku konkursā un Erfurtes konkursā Vācijā.

Vairāk nekā desmit gadu Aigars bijis Jelgavas Sv. Annas baznīcas ērģelnieks un no 2013. līdz 2019. gadam – Rīgas Vecās Sv. Ģertrūdes baznīcas galvenais ērģelnieks. Sadarbojies ar daudziem profesionāliem kolektīviem - Sinfonia Concertante, Valsts Akadēmisko kori "Latvija", Latvijas Radio kori, kamerkori Ave Sol, diriģentiem Māri Sirmo, Sigvardu Kļavu, Gunti Kuzmu, solistiem Ēriku Kiršfeldu, Martu Spārniņu, Elīnu Endzeli, Aigaru Raumani, Rogerio Gonsalves un daudziem citiem.

Studējis Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā profesora Tālivalža Dekšņa ērģeļklasē, kur 2001. gadā ieguvis maģistra grādu. Papildinājis prasmes pie Ludgera Lomana, Hansa Ūlas-Ēriksona un Hansa Helstena, piedalījies Uplandes starptautiskajā ērģeļakadēmijā. Saņēmis "Lielo mūzikas balvu 2019" par izcilu darbu ansamblī.

"Kaut kāds nemiers mani vienmēr vandījis - jau koledžas pirmajā kursā dibināju kaut kādu ansambli," smejot atceras jubilārs. "Skolā bija elektriskās ērģeles "Prelūdija" - padomju laika instruments, kas mani ļoti interesēja. Sāku ap to darboties, direktors to atbalstīja un piedāvāja ērģeļu stundas - līdz ar to sāku cītīgāk ar to darboties, sāku jau pa baznīcām atļauties aiziet.

Tas bija Jelgavas Mūzikas koledžā - tur man bija tāda pretimnākšana, ka pat atslēga bija sava, kas parasti nevienam netika dota. Tur arī brīvdienas dažbrīd pavadīju.

Spēlēju ne tikai ērģeles - bija arī dziedāšana. Jelgava bija tāds radošs process.  Droši vien arī tas, ka tai laikā Jelgava varbūt nebija tik aktīva muzikālā dzīve, bija zināms vakuums, tāpēc man bija vieglāk kā tādam zaļam gurķim ielīst tajā visā - šobrīd Jelgava ir attīstījusies, tur ir ļoti bagātīga muzikālā dzīve."