Piektdiena, 2024. gada 27. decembris

Vārda diena: Inita, Elmārs, Helmārs

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Latvijas Radio klausās puse no Latvijas iedzīvotājiem

Latvijas Radio 2022. gada ziemas – pavasara periodā klausījušies 770,76 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, kas ir par 10 tūkstošiem vairāk nekā šajā laikā 2021. gadā. Sabiedriskā radio kanālu kopējā klausīšanās laika daļa pārsniedz 37%, ļaujot jau gadiem stabili saglabāt līdera pozīcijas radio segmentā. Nemainīgi klausītākā radiostacija Latvijā ir Latvijas Radio 2 gan pēc tirgus daļas (18,5%), gan dienā sasniegtās auditorijas (203 tūkstoši klausītāju), liecina jaunākie “Kantar” auditorijas pētījuma dati.

 

„Auditorijas dati ir labs marķieris Latvijas Radio darba novērtējumam. Ziemas – pavasara cēliens kopš Krievijas agresīvā iebrukuma Ukrainā ir bijis liels izaicinājums visiem medijiem, arī mums, paģērējot ļoti intensīvu un saspringtu redakcionālo darbu precīza un objektīva satura veidošanā. Latvijas Radio klausās vairāk nekā 51% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem – pussimts raidstaciju konkurencē tas ir daudz! Un līdztekus gandarījumam par šiem lieliskajiem rezultātiem mums ir arī liela atbildības izjūta par demokrātijas un vārda brīvības stiprināšanu. Paldies visiem klausītājiem par uzticēšanos!” saka Latvijas Radio galvenā redaktore Anita Brauna.

 

Operatīvi reaģējot uz notikumiem Ukrainā, Latvijas Radio veica vairākas izmaiņas programmās - kara pirmajās nedēļās ziņu izlaidumi visos kanālos skanēja diennakts režīmā, tika piedāvāti raidījumu speciālizlaidumi, mūsu žurnālisti veidoja reportāžas no kara skartās Ukrainas un tās kaimiņvalstīm. Mazākumtautību valodās raidošais kanāls Latvijas Radio 4 – Doma laukums sāka raidīt ziņas ukraiņu valodā, gatavot raidījumu Ukrainas bēgļiem “Esam no Ukrainas” un ieskaņot pasakas ukraiņu valodā. Radio reaģēšanas ātrumu un aktuālā satura kvalitāti atzinīgi novērtēja gan mediju eksperti, gan klausītāji. To apliecina arī sasniegtās auditorijas dati.

 

2022. gada ziemas – pavasara periodā klausītākā radiostacija Latvijā joprojām ir latviešu populārās mūzikas kanāls Latvijas Radio 2, kas nedēļā sasniedz 452 tūkstošus klausītāju. Radiostaciju TOP3 trešo vietu ieņem informatīvi analītiskā programma Latvijas Radio 1 ar 9,7% tirgus daļu un 332 tūkstošiem klausītāju nedēļā.

 

Jauniešu multimediālās platformas Latvijas Radio 5 – Pieci.lv nedēļā sasniegtā auditorija šajā periodā bijusi 158 tūkstoši, mazākumtautību valodās raidošā Latvijas Radio 4 – Doma laukums:  152 tūkstoši klausītāju ar 5,1% klausīšanās laika daļu. Latvijas radio 3 – Klasika klausījās 91 tūkstotis, savukārt Latvijas Radio 6 – NABA - 30 tūkstoši.

 

Pozitīvu dinamiku uzrāda Latvijas Radio satura sasniegtā auditorija digitālajā vidē. Latvijas Radio podkāstus trešo pušu straumēšanas platformās (Spotify, Yandex Music, Google Podcasts, Apple Podcasts) 2022. gada pirmajā pusgadā patērējuši vidēji 70 tūkstoši unikālo klausītāju mēnesī. Tāpat šī gada pirmajos sešos mēnešos par gandrīz 300 tūkstošiem pieaudzis vidēji mēnesī sasniegto cilvēku skaits Latvijas Radio profilos “Facebook”, salīdzinot ar tādu pat periodu pērn. Vidēji mēnesī kumulatīvā auditorija veido 1,45 miljonus cilvēku. Savukārt Latvijas Radio jauno lietotni pāris mēnešu laikā pēc tās publicēšanas Apple Store un Google Play veikalos lejuplādējuši un lieto jau gandrīz 15 tūkstoši cilvēku.

 

Par Latvijas Radio

 

Latvijas Radio ir lielākais programmu producents Latvijā.  Radio veido piecas programmas: Latvijas Radio 1 (trešais klausītākais kanāls Latvijā), Latvijas Radio 2 (visklausītākā radio stacija Latvijā), Latvijas Radio 3 – Klasika (vienīgais klasiskās mūzikas kanāls Latvijā), Latvijas Radio 4 – Doma laukums (kanāls mazākumtautību valodās), jauniešu multimediālā platforma Latvijas Radio 5 – Pieci.lv. Tāpat Latvijas Radio retranslē Latvijas Radio 6 – NABA. Latvijas Radio saturs pēc pieprasījuma pieejams arī podkāstu straumēšanas vietnēs, kur atrodami vairāk nekā 130 dažādi raidījumi, kas pielāgoti raidierakstu formātam. Tāpat pieejami vairāki oriģinālpodkāsti, kas primāri veidoti digitālajai audio videi. Latvijas Radio saturu iespējams klausīties arī Latvijas Radio mobilajā lietotnē.

 

Par auditorijas datu pētījumu

 

Radio auditorijas pētījumu veic pētījumu kompānija “Kantar”, ar Day After Recall jeb DAR metodi, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus vecumā no 16 līdz 74 gadiem. 2022. ziemas - pavasara periodā pētījums norisinājās no 2021. gada 1. decembra līdz 2022. gada 31. maijam. No kopējās 4501 aptaujāto izlases  85% jeb 3827 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15% jeb 674 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,5 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

 

 

Papildu informācijai:

Ieva Aile

Komunikācijas un multimediju daļas vadītāja

Tālr.: 29104676

E-pasts: ieva.aile@latvijasradio.lv