Ceturtdiena, 2024. gada 26. decembris

Vārda diena: Megija, Dainuvīte, Gija

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Latvijas Radio 2 - klausītākā radiostacija Latvijā

Latvijas Radio grupas tirgus daļa ziemas - pavasara periodā pieaugusi līdz 38,9%, kas ir par 2,5% vairāk, nekā rudens – ziemas periodā, liecina jaunākie dati. Latvijas Radio 2 ir nemainīgi klausītākā radiostacija Latvijā, kuras tirgus daļa palielinājusies, sasniedzot 20% (iepriekš 18,3%), un auditorijas skaits pieaudzis līdz 217 tūkstošiem klausītāju dienā. Palielinājies arī Latvijas Radio 4 – Doma laukums klausītāju skaits, kas nedēļā ir 165 tūkstoši. Kopumā Latvijas Radio kanālu saturu klausās 761 tūkstotis cilvēku nedēļā jeb gandrīz 40% Latvijas iedzīvotāju.

Jaunākie dati liecina, ka ziemas - pavasara periodā klausītākā radiostacija Latvijā nemainīgi ir Latvijas Radio 2, kuras veidoto latviešu populārās mūzikas programmu klausās 447 tūkstoši iedzīvotāju nedēļā. Trešā klausītākā raidstacija Latvijā ir Latvijas radio 1, kuras informatīvi analītiskā programma sasniedz 10% tirgus daļu un 317 tūkstošus klausītāju nedēļā.

Mazākumtautību valodās raidošā Latvijas Radio 4 - Doma laukums tirgus daļa pieaugusi līdz 4,9%. Dienā sasniegtās auditorijas skaits palielinājies par 10 tūkstošiem, sasniedzot 76 tūkstošu klausītāju.

Jauniešu multimediālās platformas Latvijas Radio 5 - Pieci.lv nedēļas auditorija bijusi 157 tūkstoši klausītāju (3,2% tirgus daļa), Latvijas radio 3 - Klasika 84 tūkstoši (0,7%), savukārt Latvijas Radio 6 - NABA 27 tūkstoši (0,1%).

„Šogad Latvijas Radio kanālu ēterā dzirdami vairāki jauni raidījumi, ētera personības un žurnālisti, izskanējuši arī starptautiski apbalvoti sižeti, kas liecina - satura pārmaiņas radušas atsaucību klausītāju un mediju ekspertu vidū,” teica Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne. „Latvijas Radio 2 programmas vakara daļu tagad piepilda ne vien mūzika, bet arī plašāks raidījumu klāsts. Kā redzam, to novērtējuši klausītāji. Mazākumtautību kanālā Latvijas Radio 4 notikusi starptautiska līmeņa satura izpēte, kas veicinājusi mūsdienīgāku formātu izmantošanu. Klausītāji reaģējuši tik pat ātri - kanāla auditorija krietni pieaugusi.”

Auditorijas pētījumu veikusi pētījumu un konsultāciju kompānija Kantar. Ziemas – pavasara periods ietver laiku no 2020.gada 1.decembra līdz šā gada 31.maijam. Pētītās klausītāju auditorijas vecums 16 – 74 gadi.

 

Par Latvijas Radio

Latvijas Radio ir sabiedriskais medijs Latvijā, kas raida kopš 1925. gada 1. novembra un ir vecākais radio Baltijas valstīs. Šobrīd tas saglabā līdera pozīciju sasniegtās auditorijas ziņā ne vien Latvijas radiostaciju, bet arī Baltijas valstu sabiedrisko radio vidū.

Latvijas Radio veido piecas programmas: Latvijas Radio 1 (trešais klausītākais kanāls Latvijā), Latvijas Radio 2 (visklausītākā radio stacija Latvijā), Latvijas Radio 3 - Klasika (vienīgais klasiskās mūzikas kanāls Latvijā), Latvijas Radio 4 - Doma laukums (kanāls mazākumtautību valodās), jauniešu multimediālā platforma Latvijas Radio 5 - Pieci.lv, kā arī dažādās mūzikas kanāla Latvijas Radio 6 - NABA retranslācija.

Latvijas Radio darbojas unikāla Skaņu ierakstu studija – vienīgā Baltijā, kas augstā kvalitātē veic liela dalībnieku sastāva muzikālos ierakstus. Fonotēkā uzkrāts ap pusmiljonu ieskaņojumu, kas ir vērtīgs vēsturisks un kultūras mantojums.

 

Foto: Daniels Joffe, Latvijas Radio ēka

 

Papildu informācija:

Daiga Konošonoka

Latvijas Radio

Komunikācijas un multimediju daļas

sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: 28313163

E-pasts: daiga.konosonoka@latvijasradio.lv