"Klasikas" vilnī - Fransuā Rebela (Francois Rebel) un Fransuā Frankēra (Francois Francceur) heroiskās pastorāles "Isméne" (1747) koncertuzvedums, kas Montas Martinsones un Ilzes Grēveles (soprāni), Rinalda Kandalinceva (baritons), baroka orķestra "Collegium Musicum Riga", baroka kora "Collegium Choro Musici Riga" un diriģenta Māra Kupča atskaņojumā 31. augustā skanēja Mazajā ģildē.

Jau 1747. gadā, kad tika pabeigts darbs pie heroiskās pastorāles "Isméne" un tā tika pirmatskaņota Versaļas pilī, klausītāju vidū raisījās diskusijas par to, kurš no abiem komponstiem īsti ir darba autors.

Prestižā Parīzes opernama muzikālās dzīves vadītāji Fransuā Rebels un Fransuā Frankērs jau toreiz savu laikabiedru vidū bijuši slaveni ar savas autorības apzinātu slēpšanu, radot ap savām daiļradēm mistisku noslēpumainības plīvuru. Arī mūsdienās šis jautājums nekļūst mazāk aktuāls, tādēļ Latvijas senās mūzikas profesionāļi ar lielu degsmi gatavojušies šim pirmatskaņojumam.

"Isméne" nav vienīgais abu komponistu kopdarbs operas - baleta žanrā, līdzās tai ir arī tādas operas kā "Tarsis et Zélie" un "Pirame et Thisbé", kurām, atšķirībā no pastorāles "Isméne", ir atrodamas ziņas par atskaņojumiem un ierakstiem mūsdienās.

Šis Rīgas Vēsturiskās mūzikas un dejas festivāla 2018 koncerts aizved klausītājus 18. gadsimta franču mūzikas smalkuma, ornamentu un niansētā vēsturisko instrumentu skanējuma pasaulē, turklāt 31. augusta atskaņojumu vēl unikālāku padara fakts, ka nav ziņu par operas "Isméne" atskaņojumiem kopš tālā 1747. gada pirmatskaņojuma Versaļā.

Pateicoties diriģentam un senās mūzikas pētniekam Mārim Kupčam, operas partitūra tikusi daļēji atjaunota no fragmentu materiāliem, tādējādi liekot domāt, ka šis varētu būt skaņdarba pilnās versijas pirmatskaņojums ne tikai Latvijas publikai, bet arī visai pasaulei.