Šovakar plkst. 19.00 tiešraidē no Milānas operteātra La Scala - gada nozīmīgākais notikums: sezonas atklāšanas izrāde "Andrē Šenjē" ar Annu Ņetrebko un Jusifu Eivazovu galvenajās lomās.
La Scala sezona tradicionāli tiek atklāta Milānas patrona Svētā Ambrozija dienā 7. decembrī, un šī būs unikāla iespēja vērot Milānas opernama jaunās sezonas atklāšanas pirmizrādi.
""Andrē Šenjē" jauniestudējumā Madlēnas lomā debitēs Anna Ņetrebko – populārākā operdziedātāja pasaulē. Pašlaik viņa ir radošā spēka pilnbriedā, un katra loma, kura papildina mākslinieces repertuāru, piesaista klausītāju un kritiķu uzmanību. Madlēna izpilda vienu no skaistākajām operas "Andrē Šenjē" ārijām – La mamma morta. Annas Ņetrebko talants ir unikāls ar to, ka katrā tēlā viņa spēj pateikt ko jaunu, katrā lomā atklājas pavisam citas viņas balss un aktierspēles nianses. Annas Ņetrebko atveidotā Madlēna de Kuaņī ir franču dzejnieka Andrē Šenjē mīļotā. Izrāde La Scala intriģē arī tāpēc, ka Annas Ņetrebko partneris titullomā būs viņas dzīvesbiedrs azerbaidžāņu tenors Jusifs Eivazovs", norāda laikraksta "Diena" mūzikas žurnālists Jegors Jerohomovičs.
Līdzās Annai Ņetrebko un Jusifam Eivazovam pārējās lomās būs Luka Salsi (Luca Salsi, baritons), Annaliza Stropa (Annalisa Stroppa, mecosoprāns), Mariana Pentčeva (Mariana Pentcheva, mecosoprāns), Milānas opereteātra La Scala koris, orķestris un diriģents Rikardo Šaijī (Riccardo Chailly).
Opera "Andrē Šenjē" ir itāļu komponista Umberto Džordāno nozīmīgākais darbs un joprojām pieder pie populārākajām itāļu operām kopš tās pirmizrādes 1896. gadā. Sižeta pamatā ir stāsts par reālu, vēsturisku personu – Lielās franču revolūcijas laika dzejnieku. Andrē Šenjē nespēj pieņemt visas tās šausmas un teroru, kuru veicina Robespjērs. Šenjē iesaistās mīlas dēkā ar bijušo aristokrāti Madlēnu de Kuaņī, kuru iekāro arī cits vīrietis...
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
Jā, Anna Ņetrebko varbūt ir populārākā pasaulē, kritiķu un skatītāju apjūsmota. Bet man viņa jau sen
nav tā Anna Ņ., kas bija. Mainoties viņas balsij, tā reizē, mans subjektīvais viedoklis, kļuvusi tik samākslota,
uzforsēta, ka, neredzot viņas aktierisko spēli, patiešām grūti klausīties. Savukārt, neredzot Aivazova "blenšanu" uz
diriģentu varu teikt, ka balss viņam skan lieliski - nekāda starpība starp Alvaresu un Himelu...
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X