3. marta vakarā tiešraidē no Lielās ģildes "Klasika" piedāvāja Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra un diriģenta Dmitrija Ļisa koncertu "Klasikas virsotnes", kurā skanēja tikai un vienīgi Pētera Čaikovska mūzika.

Programmā - Pirmais koncerts klavierēm un orķestrim sibemolminorā op. 23 (solists - Antons Ļahovskis) un simfonija "Manfrēds" siminorā op. 58.

Starpbrīdī - saruna ar Antonu Ļahovski un Dmitriju Ļisu.

Divi apjomīgi lieldarbi. Viens no tiem megapopulārs, un tajā - tikšanās ar pianistu Antonu Ļahovski, kurš ar tikpat lielu jaudu, cik prasmi māk atrast vēl nedzirdētas dzīles jebkurā opusā, pie kura atskaņošanas vien ķeras.

Čaikovska “septītā” simfonija “Manfrēds” retāka viešņa koncertafišās, bet arī šis ir gana iespaidīgs opuss, jo te mums darīšana ar Alpu kalnu ainavām, romantiska spoku stāsta varoni, visādu garu un mošķu klātbūtni un zaudēto mīļoto, kuras iecerētā atsaukšana no mūžības beidzas ar varoņa nonākšanu bakhanālē un pēc tam nāvē.

Londonā dzīvojošais pēterburģietis Antons Ļahovskis kopš uzvaras Jāzepa Vītola starptautiskajā pianistu konkursā vienmēr ar prieku atgriežas Latvijā, kur viņam daudz draugu un pielūdzēju.

"Man ļoti patīk Latvijas sirsnīgā, viesmīlīgā publika un labās koncertzāles. Turklāt vienmēr patīkami atgriezties pie mūziķiem, kuri jau iepazīti: lai kaut ko kopīgi radītu, personīgais kontakts ir ļoti svarīgs. Latvijā patiesi jūtos lieliski - pie jums parasti dodos kā brīvdienās, jo zinu, ka sniegšu ne tikai koncertus, bet satikšu arī labus draugus."