25. novembra vakarā tiešraidē no Lielās ģildes "Klasika" piedāvāja Baltijas simfoniskā festivāla atklāšanas koncertu "Divas ceturtās. Tīrs. Šūmanis".

Kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri muzicē Guntars Freibergs (sitaminstrumenti), bet pie diriģenta pults - igauņu diriģente Kristīna Poska. Programmā - Erki Svena Tīra Ceturtā simfonija Magma sitaminstrumentiem un orķestrim, kā arī Roberta Šūmaņa Ceturtā simfonija reminorā op. 120.

Starpbrīdī - Ilzes Mednes saruna ar Guntaru Freibergu un Signes Dzenītes intervija ar komponistu Erki Svenu Tīru!

"Šis ir viens no manas simfonijas enerģētiskākajām atskaņojumiem. Patiešām," sajūsmināts saka komponists un neslēpj prieku, ka visi mūziķi - gan Guntars Freibergs, gan orķestris atklāj arī to, kas paslēpts šajā partitūrā. "Tas bija enerģētisks, piesātināts atskaņojums."

Jautāts, vai šajā atskaņojumā autors sajutis ko jaunu, Tīrs atbilds apstiprinoši: "Jā, tika izmantoti arī automašīnu bremžu diski, ko Guntars izmantoja cita instrumenta vietā. Notis ir tādas, kādas tās ir, bet ir atsevišķas smalkas nianses arī tempu ziņā, kas ļoti svarīgi atskaņojumam, jo maina svarīegas lietas."

Vēl sarunā komponists atklāj, ka Latvijas ainavas viņam asociējas ar Pētera Vaska brīnišķīgajiem skaņdarbiem, bet, vaicāts, vai iepazinis arī kādu no Latvijas jaunajiem komponistiem, atbild diplomātiski - ka baidās nosaukt kādud konkrētus vārdus, bet ir ļoti priecīgs, ka notiek attīstība - ka jaunieši brauc studēt ārpus savas valsts, un jaunos iespaidus atved mājās, rakstot skaistus darbus - šādas tendences novērojamas arī Igaunijā.

Taujāts, ko parasti komponistam patīk darīt viņa darbu atskaņojumu koncertos, Erki Svens Tīrs ņem talkā humoru: "Ja mans darbs tiek atskaņots koncerta pirmajā daļā, pēc noklausīšanās man patik relaksēties ar glāzi vīna, bet, ja otrajā daļā, tad patīk sagatavoties ar glāzi vīna un aprunāties ar draugiem..."