Tiešraidē no Ņujorkas Metropolitan jeb Metropoles operteātra klausāmies Džuzepes Verdi "Rekviēmu" ar maestro Džeimsu Levainu pie diriģenta pults, kurš jau no 2008. gada ir ietvēris šo darbu savā repertuārā, iestudējot to 13 reizes ar mainīgu izpildītāju sastāvu.

Taču pirmo reizi Verdi "Rekviēms" Metropoles operā izskanēja 1901. gadā.

Šajā vakarā Verdi "Rekviēma" atskaņojumā piedalās bulgāru soprāns Krasimira Stojanova, krievu mecosoprāns Jekaterina Semenčuka, mūsu pašu tenors Aleksandrs Antoņenko, itāļu bass Feručo Furlaneto un, protams, Ņujorkas Metropolitan operas koris un orķestris maestro Džeimsa Levaina vadībā.

Kopā ar mums Verdi "Rekviēmu" tiešraidē klausījās ļaudis Bulgārijā, Vācijā, Spānijā, Lielbritānijā, Ungārijā, Itālijā, Portugālē un Serbijā. Bet ar laika nobīdi tas izskanēja arī Jaunzēlandē un Austrālijā.

Džuzepes Verdi "Rekviēms" jeb sēru mesa 7 daļās ir veltīts itāļu dzejnieka un prozaiķa Alesandro Mandzoni (1785-1873) piemiņai. Tomēr "Rekviēma" priekšvēsture saistīta vēl ar kādu citu leģendāru personu. Kad 1868. gadā nomira komponists Džoakīno Rosīni, Verdi, gribēdams izrādīt aizgājējam cieņu, ierosināja vairākiem kolēģiem kopīgi komponēt "Rekviēmu", pats izvēloties Libera me daļu. Pēdējā brīdī projekts izjuka. Neveiksmes sarūgtināts, Verdi tomēr negribēja atkāpties no ieceres. Kad viņš uzzināja par Mandzoni nāvi, Verdi nolēma "Rekviēmu" pabeigt pats, iekļaujot arī pārveidotu Libera me daļu no Rosīni domātā "Rekviēma". Un tā tapa Verdi "Rekviēms". Ilgi lolotā skaņdarba pirmatskaņojums notika Alesandro Mandzoni nāves pirmajā gadadienā - 1874. gada 22. maijā Milānas Svētā Marka katedrālē.