Marta sākumā Latvijas Radio I studijā satikās māsas - vijolniece Dace Salmiņa-Fricena, kuru dzīves un mūzikas ceļi aizveduši uz Vāciju, un pianiste Sandra Jalaņecka.

"Rupjmaizes kārtojumam" viņas ieskaņoja Jāņa Ķepīša ciklu "Dienvidu skices", kurā rindojas trīs miniatūrtas: "Introdukcija", "Cikādes dziesma" un "Gruzīnu skerco".

Mēģinājumu process bijis raibs - mēģinājušas gan ar Skype starpniecību, gan Vācijā sastopoties, un iestudēto materiālu atrādījušas savam tētim - diriģentam.

Dace: "Parasti jau miniatūrām tiek pievērsta mazāka uzmanība - ja runa par koncertprogrammām, tad parasti centrā ir lielformas darbi, bet miniatūras vairāk aiziet uz Bis! Mums šai ziņā paveicās, jo trīs miniatūras - tas jau tāds lielāks darbs."

Sandra: "Ķepītis vijolei un klavierēm rakstījis daudz - skolā ar mazajiem bērniem spēlējam "Kaprīzi", "Valsi" un citas lietas. Viņš labi pārvaldījis klavieres, un to pašu var teikt par vijoli - viņš raksta vijolnieciski."

Dace: "Jāņa Ķepīša miniatūras vispār ir ļoti jaukas - tās vienmēr man patikušas. Arī šīs trīs ir krāsainas - kaut vai "Gruzīnu skerco". Mana ikdiena paiet operas orķestrī, tāpēc vienmēr mūziku gribas arī "saredzēt", un te var daudz ko acu priekšā iedomāties - gruzīnu kori, gruzīnu dejotājas, Šeherezades tipa meitenes."

Sandra: "Tāds atslēgas vārds šīm miniatūrām varētu būt - skice. Ja Gruzija, tad šķiet, ka nu gan būs ugunīgi ritmi, bet tie šeit pasniegti caur skercozas skices prizmu. Kā kartīte, ko paskaties, kā tur bija. Ne tik tieši. Kaut emocionālā informācija tik un tā nāk."

Vai tehniski šīs miniatūras bijušas ļoti prasīgas? "Nu, "Gruzīnu skerco" prasīja diezgan krietnu laiku," pasmaida Dace.