Šī gada 10. martā Latvijas Radio I studijā uz ierakstu projektā „Rupjmaizes kārtojums” ieradās draudzenes un domubiedres mūzikā – klarnetiste Anna Gāgane un pianiste Linda Leine.

Abas bijušas skolasbiedrenes Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā un Jāzepa Vītola Latvijas mūzikas akadēmijā, bet kopā muzicēt sākušas pirms trim gadiem Erasmus studijās Lībekā. Linda aizvien ir Lībekā, Anna studē Bāzelē, bet abas šopavasar satikās Latvijas Radio, kur tika veikts Andra Vecumnieka 1992. gadā komponētās miniatūras klarnetei un klavierēm "Sentimentāla stilizācija" ieraksts un pēc ieraksta notika arī saruna ar mūziķēm.

Klarnetisti šo opusu spēlē visai daudz, un tas sastopams arī pārlikumā klarnetei un orķestrim.

Anna Gāgane: "Līdz brīdim, kad Andra Vecumnieka jubilejas koncertā šo darbu atskaņoju kopā ar orķestri, savādā kārtā to nebiju spēlējusi - dīvaini, jo tas ir obligātais skaņdarbs jebkurā klarnetes konkursā Latvijā! Idejas autors ir Gunārs Kļaviņš, pie kura mācījos Dārziņskolā.

Opusam ir arī trešā versija - klavierēm solo, Domažorā, jo pašā sākumā Andris to rakstījis savai meitiņai, kurai tobrīd vēl bija jāpaaugas, tāpēc autors to pārveidoja klavierēm un klarnetei.

Bet vēlāk - arī orķestrim."

Linda: "Tas um-pa-pā, oktāvas, lēcieni pakāpeniski kļūst aizvien plašāki un plašāki, un pianistam tur ir jāpalēkā un pamatīgi jāiemācās. Kad iemācās, ir lidojums, šarms, gaisīgums un prieks spēlēt!"

Un kā klarnetistam ar viegla lidojuma sajūtu? "Ja ir būts Parīzē, tad ir viegli. Kā Andris stāstīja - iespaidi te esot arī no Parīzes," - tā Anna. Par Parīzes atmosfēru liek domāt valsis, arpēdžijas, trijskaņi, gammas.

Andris Vecumnieks reiz ar smaidu izteicies - nekad nebūtu iedomājies, ka šim opusam būs tik liels pieprasījums, ka tas kļūs par vienu no viņa populārākajiem darbiem.

"Tāpēc, ka melodija ir zīmīga - pat tad, ja dzirdam to pirmoreiz, tā šķiet jau kaut kur dzirdēta. Tā ir lipīga un ausīs paliekoša. Un pats Andris Vecumnieks šajā mūzikā ir ļoti jūtams - mazs humors, ironija, jokošanās. Tas ir Andris!" - rezumē meitenes.