Trešdien, 23. martā, Rīgas Sv. Pētera baznīcā ar renesanses laika spāņu komponista Kristovala de Moralesa (Cristóbal de Morales; 1500–1553) mūziku uzstāsies senās mūzikas grupa Ars Antiqua Riga - šoreiz paplašinātā, desmit vīru sastāvā ar spāņu tradīcijai raksturīgu continuo (pavadošo) grupu – pieciem tromboniem un ērģeļpozitīvu. Mūziķu vidū – Kārlis Kundrāts (kontrtenors), Normunds Ķirsis (kontrtenors), Aigars Reinis (tenors), Juris Jēkabsons (tenors), Jānis Kurševs (tenors), Kārlis Rūtentāls (tenors), Uģis Meņģelis (baritons), Vitālijs Stankevičs (baritons) un Patriks Stepe (bass), kā arī ērģelniece Ilze Reine, alta trombonisti Kaspars Majors un Uldis Zilberts, tenora trombonisti Sandis Bārdiņš un Artūrs Hrustaļevs un basa trombonists Artūrs Bērziņš.

Koncerta mākslinieciskais vadītājs, diriģents Pēteris Vaickovskis: “Moraless dēvējams par pirmo lielāko spāņu komponistu. Spānijas renesanses sakrālajai mūzikai kopumā raksturīga stingrā stila polifonija, kuras tradīcija aizsākās Romā (Itālijā). Tomēr neizbēgama ir arī spāņu temperamenta klātbūtne, kas izpaužas ritmiskā noteiktībā, asociatīvi mudinot saklausīt kaujas gājienu procesiju - spilgts piemērs ir koncertā iekļautā Missa pro defunctis, kas pēc formas atbilst rekviēmam. Desmit vīru balsis un pieci tromboni, manuprāt, spēj šo mūziku atklāt pilnā vīrišķā krāšņumā. Savukārt, rekviēms ir procesija, kas ļauj izdzīvot un piedzīvot garīgu atdzimšanu no Dieva dusmām līdz Paradīzes svētlaimei, gluži tāpat, kā tas ir aprakstīts Evaņģēlija vēstī par Jēzu”.

Pēteri Vaickovski uz sarunu aicināja Dina Dūdiņa-Kurmiņa.