Šonedēļ raidījums "Piejūras klimats" veltīts kinorežisora Aivara Freimaņa piemiņai. Studijā viesojas žurnāla "Kinoraksti" galvenā redaktore Kristīne Matīsa un VFS films producents Uldis Cekulis.

"Viena paaudze aiziet. Jauna nāk vietā." To mums vēsta diktora balss Aivara Freimaņa 1963. gada filmā "Krasts". Un patiesi - šobrīd esam liecinieki tās paaudzes aiziešanai, kas savulaik, 60. gadu Latvijā, izvēlējās kino veidot savādāk, nesekojot vispārpieņemtajiem padomju dokumentālā kino principiem.

Viens no "Rīgas stila" jeb Rīgas poētiskā dokumentālā kino režisoriem bija arī Aivars Freimanis, kura filmas "Krasts"(1963), "Gada reportāža" (1965) un "Kuldīgas freskas" (1966) minamas starp nozīmīgākajiem virziena paraugiem.

Savukārt 70. gados tapušās filmas - "Ābols upē" (1974), kura iekļauta arī Latvijas kultūras kanonā, 1977. gada filma "Puika", kas veidota pēc Jāņa Jaunsudrabiņa "Baltās grāmatas", kā arī 1989. gada "Dzīvīte" - veidojušas sava veida dzīvo kultūratmiņu arī jaunākām paaudzēm.

Režisors, no kura šonedēļ atvadāmies, ir atstājis mums ne tikai savas filmas un kurzemnieka humora caurstrāvotos stāstus, apkopotus vairākās grāmatās - viņš ir arī viens no varoņiem Kristīnes Briedes topošajā filmā "Laika tilti", kuras pirmizrāde plānota aprīļa vidū. Par to plašāk stāsta portāla "Kinoraksti" galvenā redaktore Kristīne Matīsa un kino producents Uldis Cekulis, kura vadītajā studijā VFS films top "Laika tilti".

Pilnu sarunas versiju klausieties šeit...

 

 

Raidījums tapis ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu.