2. aprīlī Vidzemes koncertzālē "Cēsis" koncertu sniegs jaundibināts kameransamblis - Trio Palladio, kurā apvienojušies mums labi zināmi mūziķi: vijolniece Eva Bindere, čelliste Kristīne Blaumane un pianists Reinis Zariņš.

"Mūsu trio vēsture nav nemaz tik sena," stāsta Eva. "Mums abām ar Kristīni gan tā ir garāka, bet kopā ar Reini spēlējam salīdzinoši nesen. Pirmo reizi tas notika saistībā ar koncertiem Apvientajā Karalistē, koncertējām Latvijas Republikas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē pasākumos Londonā, kā arī Rudens kamermūzikas festivālā. Paspēlējām, paspēlējām, un tagad tas nu ir tik tālu, ka jau ir oficiāls ansamblis ar oficiālu nosaukumu."

"Tieši Reinim Lielbritānijā bija uzdevums izveidot programmu, kurā muzicētu latviešu mūziķi - turklāt tā, lai spēlētu ne tikai trio, bet dažādās  kombinācijās. Koncerta auditorija bija diplomāti. Pēcāk pirmais nopietnais mūsu trio koncerts bija Jūrmalā, Dzintaru koncertzālē un Rēzeknē," stāsta Kristīne un smej, ka Reinis noteikti priecātos par epitetu - "trio pirmtēvs".

"Milzīgs prieks, ka mūsu saspēle kļūst aizvien tuvāka, arvien vairāk runājam vienā muzikālajā valodā. Sākotnēji, kad veidojām pirmo programmu, bija debates un diskusijas - tā ir veselīga lieta, tām jābūt, bet tagad jau spēlējam tā, ka nemaz daudz nav jārunā, uzticamies viens otram, atļaujam arī viens otram lielāku brīvību. Mūs vieno aizvien lielāka uzticība," atzīst Kristīne Blaumane.

"Protams, visi esam aizņemti - jādomā, kā satikties. Labi, ka tikai Kristīne ir atkarīga no Londonas filharmoniskā orķestra plāniem, jo mēs ar Reini vairāk vai mazāk varam piemēroties," teic Eva, kura arīdzan uz Londonu darba darīšanās dodas visai bieži.

Bet kālab gan Trio Palladio? Eva atklāj: "Tā ideja radās man, lai gan nosaukuma meklējumos bijām visi. Patika doma, ka varētu veidot reveransu kādai lielai mākslas personībai. Līdz ar to, ka nesen biju apmeklējusi Itāliju, kur pilns ar 16. gadsimta arhitekta Palladio arhitektūru, doma šķita pamatota - turklāt  arhitektūra man pašai vienmēr bijusi tuva."

Andrea Palladio slavens ar savu celtņu skaidrajām, tīrajām formām, jo savulaik ietekmējies no Senās Grieķijas mākaslas. Kristīne atzīst, ka arī trio programmās tiek rūpīgi domāts par formu simetriju, par ko liecinās arī 2. aprīļa programmas izveide. Koncerta pirmajā daļā dzirdēsim Johannesa Brāmsa (1833–1897) Trio Domažorā op. 87. Leģenda vēsta, ka trio komponēšanas laikā Austrijas kūrortpilsētā Bādišlā Brāmss esot juties līksms kā putns. Līdzās - šīgada jubilāra Pētera Plakida (1947) "Romantiskā mūzika", kas savā ziņā esot sveiciens Alfrēdam Kalniņam (darba tapšanas laiks – 1979. gads – sakrīt ar Kalniņa 100. dzimšanas dienas atceri). Otrajā daļā skanēs Fēliksa Mendelszona (1809–1847) Pirmais klaviertrio reminorā, ko viņš komponējis 30 gadu vecumā. Prominentais mūzikas vērtētājs Roberts Šūmanis pēc trio noklausīšanās atzinis, ka kolēģis Mendelszons esot 19. gadsimta Mocarts. Trio vitālā, smalki izstrādāta mūzika, ko apstaro jaunības nimbs, ir apliecinājums tam, ka Šūmaņa apgalvojums nav pārspīlējums. Koncerta izskaņā klausītāji varēs baudīt Hamburgā dzīvojošās latviešu komponistes Rutas Paideres (1977) Klaviertrio "Pazaudētās rindas" (2005). Smalkais un skaistais Latvijas kamermūzikas modernisma paraugs izskanēs, koncertā klātesot pašai komponistei.

"Tomēr mēs itin nemaz negribam spēlēt tikai viena veida repertuāru," uzsver Eva.