28. aprīlī Lielajā ģildē gaidāms orķestra Sinfonietta Rīga  koncerts ar intriģējošu nosaukumu "Amerikāņu gadalaiki un Graffiti kamerorķestrim".

Vijolniece Jana Ozoliņa būs soliste Filipa Glāsa vijolkoncertā "Amerikāņu gadalaiki", bet programmā iekļauts arī Oskara Herliņa jaundarba 8-BIT CONCERTO pirmatskaņojums. Ar viņiem arī tiekamies "Klasikas" studijā.

Jana šobrīd dzīvo un studē Šveicē, precīzāk - dzīvo Bāzelē, bet studē Cīrihē: "Šveice, salīdzinājumā ar Latviju, šķiet maza valsts, tādu īstu lielpilsētas džungļu šeit nav, un viss ir samērā mierīgi, lai gan pats, protams, vari savu dzīvi iekārtot tā, lai nav tik mierīgi."

Tikām Oskars gatavojas maģistantūras studiju noslēgumam Hāgas konservatorijā: "Hāga šajā ziņā ir laikmetīgās mūzikas lielpilsēta."

Jana spēlēs solo Filipa Glāsa Otrajā vijiolkoncertā. "Esmu bijusi Amerikā un redzējusi gan tās vidi, gan izbaudījusi un sajutusi ritmu, kas atšķiras no Eiropas ritma - taču nedomāju, ka jābūt tur bijušam, lai atskaņotu šo mūziku. "Jau ļoti sen Normunds Šnē uz Latviju atveda minimālisma meistarus - Džonu Adamsu, Stīvu Reihu, un jau tad man sirdī iekrita šī mūzika.

Lai gan ļoti mīlu klasiku, minimālismam ir īpaša garša, kas mani uzrunā. Teiciens, ka mazāk ir vairāk, šeit patiesi ir aktuāls - tās trīs notis reizēm nospēlēt ir grūtāk, nekā veselu pasāžu.

Lai gan Glāsa Vijolkoncertā ir ļoti daudz nošu... Pietiekoši grūta partija, kas nav rakstīta vijolnieciski, tāpēc jādomā, kā to visu dabūt gatavu."

Tikām Oskars Herliņš savos darbos bieži izmanto elektroniku, un tā tas būs arī jaundarbā. "Elektronika vienmēr asociējas ar urbāno vidi, nevis ar mierīgu apbkārtējo lauku ainavu," prāto Oskars, kuru datori un mikroshēmas nodarbinājušas jau tīņa gados, un nu, sacerot jaundarbu ar starptautisku nosaukumu, viņš atkal atgriezies pie jaunības aizraušanās...

"Ideja atnāca bez ilgas domāšanas, jo par kaut ko tādu domāju jau vairākus gadus. Likās pilnīgi organiski, ka vajadzētu elektronisko skaņu pasauli savienot ar akustiskajiem instrumentiem. Pretnostatīt. Tāpēc šeit satiksies 8 bitu digitālā skaņa un orķestra skanējums. Tāda kā solista un orķestra saspēle. Īstenībā šis ir pirmais darbs, kuru rakstu, izmantojot tieši šādus līdzekļus.

Protams, mans uzdevums aprobežosies ar to, ka atskaņojuma laikā spiedīšu pogu Play.

Jo viss ir jau ierakstīts - šī mūzika savā sākotnējā veidolā nav domāta dzīvajam atskaņojumam."