"Man ļoti patīk pārtapšana, dažādi tēli. Pēc Rīgas Doma kora skolas gribēju stāties aktieros, bet otrā iespēja, ko pieļāvu, bija džeza dziedāšana. Nu, ļoti gribas kaut ko aktierisku, ar stāstu, kam ir pievienotā vērtība," atzīst dziedātāja Beāte Zviedre.

11. maijā Zirgu ielas koncertzālē Beāte klausītājus aicina uz koncertu "Mūziklu zelts", ko rīko viņas pašas trio un Latvijas Nacionālā teātra aktieris Mārtiņš Brūveris.

Koncertprogramma "Mūziklu zelts" būs pasaulē slavenāko mūziklu kaleidoskops, kas virpuļo un apstājas pie spilgtākajiem Eiropas un ASV mūziklu skaņdarbiem – gan senākiem, gan ne tik seniem. Līdztekus džeza un dažādu citu noskaņu mūziklu pērlēm no ārvalstīm, šajā koncertā būs iespēja dzirdēt arī jaunākos latviešu mūziklu darbus.

Bet kā īsti viss sācies? Kā Beāte satikusies ar sava trio puišiem – pianistu Dāvi Bindemani un kontrabastistu Tomu Lipski?

"Drīz jau būs trīs gadi, kopš muzicējam kopā tādā mazā, jaukā sastāvā. Abu puišu viedoklis man ir ļoti svarīgs – zinu, ja iešu neceļos, viņi palīdzēs izvēlēties labāko versiju," atklāj Beāte.

"Satikāmies Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā kā džeza nodaļas studenti, un, kā jau džezistiem pieklājas, vasarā kādā kafejnīcā mums bija jauks darbiņš – tieši tur arī sāka veidoties asniņi šai programmai. Spēlējām mūziku gan no filmām, gan mūzikliem, un tagad izkristalizējies pats labākais. "Mūziklu zelts” ir jau tāds noslīpēts dimantiņš.”

Vienlaikus šis koncerts būs arī Beātes Zviedres eksāmens Mūzikas akadēmijā – tiesa, ne pats lielākais un pats galvenais (tas gaidāms pēc pusgada), tomēr eksāmens. "Man nekad nav patikusi eksāmena sajūta… Tāpēc centos to šoreiz pilnībā nojaukt – lai nav tā, ka nostājos, dziedu, skolotāja pieraksta… Palīdz arī tas, ka līdz šim jau esmu daudz ko apguvusi – aktiermeistarību, akadēmisko dziedāšanu, bet maģistra darbu rakstīšu par vokālajām tehnikām, tāpēc arī ceļoju pa dažādiem žanriem. Nesen vēl dziedāju frīdžezu ar etnomūzikas elementiem, tagad ir mūzikls. Redzēs, kur tālāk šis ceļš vedīs," – tā Beāte.

Beātes tētis, pazīstamais režisors Ivars Zviedris, klavieres spēlējis nedēļu. Omīte izturējusi mēnesi, bet mamma – četrus… Un visi sapratuši, ka klavierspēle nav viņu īstais aicinājums. "Jā, jā, ar klavierspēli man ir līdzīgi," smej Beāte.

"Es, protams, to daru, esmu izgājusi cauri visām skolām, bet dziedāšana tomēr pārspēj kāri pēc instrumentiem. Rūjienā mācījos arī vijoli, bet ar laiku sapratu – ka dziedāšana ir mana lieta!” Bet kā Beāte no Rūjienas tikusi līdz Mūzikas akadēmijai? "Tētis jau zināja, ka man ļoti patīk mūzika. Pēc Rūjienas vaicāja, vai negribot vijoli turpināt Dārziņskolā. Domāju – nē! Pāriešana uz Rīgu ir mana lielā iespēja tikt vaļā no vijoles, un tad radās doma par Rīgas Doma kora skolu. Domāju: ak, koris – tātad dziedāšana, nu, tas man der! Man patīk daudzas un dažādas lietas, turklāt primārais nav stils: man ļoti patīk dziesmā izstāstīt stāstu – un mūzikli šai ziņā ir pati esence. Arī džezā ir vairāk iespēju patiesāk pastāstīt stāstu bez pompa – tā intīmāk. Arī improvizācijas moments mani saista. Noķert mirkļa burvību – tas ir baigais kaifs!"

Starp citu, Beāte novērojusi: džezā ļoti daudzas tēmas jeb standarti nākuši tieši no mūzikliem. "Katrs tās "viļā" pa saviem apcirkņiem, iztēlojas savās vīzijās – tāpēc arī izvēlējos mūziklu. Puiši palīdzēja aranžēt."

Jautāta, kā Beāte redz savu darbošanos nākotnē, dziedātāja, kuras pamatdarbs vēl joprojām ir grupa Framest, neslēpj: "Ļaujos tam, kur dzīve aizvedīs.

Neesmu no tām, kas rok, rok, kaut ko aktīvi dara vienā virzienā…

Šobrīd man patīk skatīties uz apkārt notiekošo, novērtēt, kas cilvēkus vairāk interesē no manas darbošanās."

Programmas "Mūziklu zelts" ietvaros klausītājiem būs iespēja dzirdēt skaņdarbus gan no leģendāriem mūzikliem – Cabaret, Nine, The Sound of Music, West Side Story u.c., gan no salīdzinoši nesen tapušām, krāšņām muzikālām filmām. Lielai daļai no šīm kompozīcijām jaunie mākslinieki atraduši savu pieeju un interpretāciju.