Darba nedēļas nogales neakadēmiskajā laikā klausāmies grupas Gas of Latvia ieskaņojumus, pamatā izvēloties albumā Swan Lake (latviski poētiski izsakoties - "Gulbju ezers") iekļautos, kā arī dažus ārpus albumiem esošus skaņdarbus.

"Latvijas Gāze", kas (lai nerastos kādi pārpratumi!) oriģinālā tiek minēta angliski - kā Gas of Latvia, ir mūziķa, producenta un komponista Andra Indāna, tautā pazīstama arī kā Andžoņa projekts. Tā aizmetņi meklējami jau 80. gadu beigās, kad Andžonis interesējās par tolaik valstī ne pārāk plašajām elektroniskās mūzikas iespējām, kas savus redzamākos sejas vaibstus ieguva 90. gados un turpina modificēties vēl šobrīd.

Gas of Latvia uzstājas gan kā Andžoņa soloprojekts, kurš ir regulārs festivāla "Skaņu mežs" viesis, gan kopā ar domubiedriem un laikabiedriem visdažādākajās jomās - no dzejas līdz vizuālajai mākslai un citiem medijiem. Arī Andra Indāna intereses ir strauji svārstījušās no tīri digitālas un izteikti ritmiskas elektroniskās mūzikas līdz tikai un vienīgi analogu instrumentu izmantojumam. Andris Indāns pazīstams arī kā video un kinofilmu komponists, rakstījis arī mūziku deju un teātra izrādēm.

Kā teikts Gas of Latvia profilā kādā no sociālajām vietnēm, šis projekts izdevis vairāk kā 10 studijas albumus, katrā no tiem pievēršoties kādam citam mūzikas stilam, virzienam vai noskaņai, sākot no drone, noise jeb trokšņu mūzikas, industrial, tehno vai pat gluži ambientām noskaņām, tomēr saglabājot savu īpašo rokrakstu.

Runājot par ietekmēm, influenču saraksts ir gana garš. Kaut tikai dažas - latviešu NSRD, vācu Einsturzende Neubauten, Braiens Īno, Massive Attack, Velvet Undergraund vai gleznotājs Marks Rotko...

Projektā Swan Lake līdzās Andžoņa elektronikai un balsij, skan arī komponistes un dziedātājas Annas Ķirses balss un čellistes Undīnes Balodes čells.