"Abstrakcionisms, šķiet, ir beidzamajā laikā visbiežāk pieminētais vārds, jo abstrakciju meklēju it visā - dzīvē, mākslā, domās, stāvokļos," saka mākslinieks Atis Jākobsons.

Daudzdimensionālajā sarunā - par meklējumiem un noskaņām, par abstrakcijām un citām dimensijām, par jaunāko personālizstādi The Bright Night of the Soul / "Dvēseles gaišā nakts”, kas līdz 29. oktobrim apskatāma Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zāles "Arsenāls" Radošajā darbnīcā un arī par to, kā šobrīd Atim klājas kā rezidences māksliniekam Diseldorfā, kur, kā izrādās, viņš pat pamanās apmeklēt... baleta nodarbības!

Ata Jākobsona mūzikas izvēle:

Arvo Part: My Heart's in the Highlands
Max Richter: Sarajevo
Lisa Gerrard (no grupas Dead Can Dance): Sanvean
Meredith Monk & Vocal Ensemble: Vessel Suite (Live, 1993)
Sigur Rós: Untitled Vaka
The Knife: Darvina elektro-opera Tomorrow, in a year
Vladimir Martynov: The Beatitudes
Björk: The Gate

 

Vizītkarte

Atis Jākobsons (1985) absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Glezniecības nodaļu, kur 2010. gadā ieguvis maģistra grādu. Papildinājis savas zināšanas Mančestras Metropolitēna universitātē Lielbritānijā, kā arī strādājis rezidencēs Berlīnē, Parīzē un Mursijā. Grupu izstādēs Latvijā un ārvalstīs piedalās kopš 2003. gada. Pirmā personālizstāde “Miegs” tika sarīkota 2006. gadā. 2013. gadā mākslinieks bijis nominēts Purvīša balvai par darbu “Patiesība ir vienkārša” (kopā ar Kati Krolli), kā arī nominēts Purvīša balvai 2017 par izstādi Dark Matter Mūkusalas Mākslas salonā.