"Gatavojoties raidījumam un pārskatot savas mūzikas sarakstu, sapratu, ka ikdienā klausos ļoti dažādu mūziku, turklāt visai bieži," atklāj aktrise un režisore Ināra Slucka.

"Strādājot Latvijas Mūzikas akadēmijā, mūziku klausos sevišķi intensīvi, jo īpaši operas. Jo akadēmijā pasniedzu ne tikai aktiermeistarību, bet sadarbojos arī ar operstudiju "Figaro", kur ziemā tiek iestudēti trīs vai četri operu fragmenti. Lai tos iepazītu, jāpārzina arī konteksts, visa opera. Un vēl ir diplomdarbi. Tagad, piemēram, klausos Hindemitu, arvien vairāk - Prokofjevu, vēl vairāk Janāčeku. Un tad, kad tu klausies, ir jāiedziļinās, jo pretējā gadījumā tu nevari to visu uztaisīt! Process ir laikietilpīgs, bet tā ir ļoti laba skola, kurai, nenoliedzami, ir atgriezeniska pievienotā vērtība."

Ināra atzīst - lai gan izrādes veidošanas procesā nereti palīdz muzikālais konsultants, iestudējuma kopums tik un tā ir režisora ziņā.

"Jā, man patīk būt atbildīgai par visu!" pasmaida Ināra Slucka.

"Kamēr vēl biju tikai aktrise, izrādēs, kurās spēlēju, mūzikai pievērsu pakārtotu uzmanību. Īpašu uzmanību tai sāku veltīt tieši tad, kad pati sāku iestudēt lugas - man ir svarīgi, lai tā palīdzētu izteikt to, ko vēlos. Tomēr process, kamēr saprotu, kāda mūzika konkrētajā izrādē varētu skanēt, nav tik ātrs, turklāt laika gaitā idejas var mainīties."

Latvijā nebūt nav daudz operas režisoru, taču Ināra ir viena no tām. Līdzās citiem stāstiem, kas saistīti ar mūziku un tās lomu Ināras Sluckas dzīvē, atceramies arī viņas iestudēto operu "Manona Lesko". "Šajā gadījumā man neviens no solistiem neiebilda tam, kā es izjutu, sapratu un veidoju vienu vai citu ainu," atklāj Ināra.

"Cits jautājums, cik solisti paši ir emocionāli - gan kā cilvēki, gan izpildītāji, un kāds ir viņu personīgais pienesums. Es varu pateikt to, ka vēlos, lai šajā brīdī viņi dzied par to un to, ka viņu starpā, lūk, notiek tas un tas, bet ne jau to, kādā intensitātes pakāpē un cik kaismīgi vai niansēti tas notiek. Tas atkarīgs no paša solista Dieva dotā talanta."

Ināras Sluckas mūzikas izvēle:

Raimonds Pauls / "Dziesma nenosalst" / Zdislavs Romanovskis / REO instrumentālalais ansamblis
My Funny Valentine / Chet Baker
Marģeris Zariņš / mūzika no kinofimas "Pie bagātās kundzes" / LNSO, diriģents Andris Vecumnieks
Marģeris Zariņš / mūzika no kinofimas "Vārnu ielas republika" / LNSO, diriģents Andris Vecumnieks
David Lang / mūzika no kinofilmas "Dižais skaistums"
Džakomo Pučīni / "Manona Lesko" / Asmika Grigorjana, LNOB orķestris, diriģents Mārtiņš Ozoliņš
Bruno Skulte / "Vilkaču mantiniece" / Inga Šļubovska-Kancēviča, LNOB orķestris, diriģents Andrejs Jansons
Andris Dzenītis / "Dauka" / LNOB orķestris, diriģents Aigars Meri
Dmitrijs Šostakovičs / "Antiformālistiskā bilžu kastīte" / Aleksejs Mačalovs, Kremerata Baltica, diriģents Ainārs Rubiķis
Pēteris Čaikovskis / "Manfrēds" / LNSO, diriģents Dmitrijs Ļiss
Raimons Pauls / "Cik labi, ka tu blakus man" / Margarita Vilcāne / Raimonda Paula instrumentālais trio, LR estrādes un vieglās mūzikas orķestris, diriģents Ringolds Ore
Christian Scott / Perspectives
Dianne Reeves / That Day