Vēl līdz 30. septembrim Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja Lielajā izstāžu zālē Latvijas valsts simtgades programmas ietvaros apskatāma pasaulē atzītā Austrālijas gleznotāja Imanta Tillera (1950) darbu vērienīga retrospekcija "Ceļojums uz nekurieni".

Izstādei ir visai ciešs sakars ar austrāliešu-skotu komponisti Rozalindu Peidžu (Rosalind Page), kura studējusi arī filozofiju un ir sena Imanta Tillera stila cienītāja - lūkojoties uz viņa darbu vizuālo greznību dažādās galerijās visā Austrālijā, domās viņa vienmēr dzirdējusi mūziku. Vēlākā abu tikšanās atklājusi kopīgas intereses mākslā, mūzikā un filozofijā.

Šī unikālā radošo personību dialoga rezultāts ir skaņdarbu sērija, kas tapusi laikā no 2011. gada līdz šodienai: “Esamība un laiks I (Lacrimae rerum), II (Tabula rasa), III (Paradiso)” (2011–2015) klavierēm, čellam un klarnetei, Infinite Distances (2017) stīgu kvartetam un skaņdarbs korim “Horizonts” (Horizon, 2018), ko Peidža radījusi speciāli Latvijas Radio korim Imanta Tillera izstādes atklāšanai Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā.

 

Ar komponisti Rozalindu Peidžu Edgars Raginskis tikās jūlijā - Imanta Tillera izstādes atklāšanā, un saruna izvērtās tik aizraujoša, ka ar pārraides "Pa ceļam ar Klasiku" hronometrāžu izrādījās par maz, lai pilnībā atklātu šis brīnišķīgās autores aizraujošo dzīves redzējumu. Tālab nu tapis arī raidījums "Mākslinieka darbistabā".