Inga Kalna un LNSO klaviertrio (Indulis Cintiņš, Dace Zālīte, Mārtiņš Zilberts) koncertā "Inga Kalna un 7 romances" Lielajā ģildē 19. aprīlī. Koncertu vada Orests Silabriedis

Par koncerta programmu trio mūziķi stāsta, ka paliek uzticīgi idejai atskaņot kādu no klaviertrio klasikas virsotnēm. Mārtiņš Zilberts saka: “Ļoti daudz un rūpīgi domājām par šo programmu. Ņemot par pamatu Šostakoviča cikla muzikālo estētiku, kā arī iedvesmojoties no Bloka poētiskā pasaules redzējuma, izvēlējāmies atskaņot tieši Ivanova un Šūberta klaviertrio. Patlaban ļoti gaidām koncertu un izbaudām mēģinājumu procesu ar Ingu Kalnu.”

Franča Šūberta Otrais klaviertrio ir viena no meistara beidzamām kompozīcijām. Apjomīgais, ļoti skaistais, kinofilmu skaņuceliņos nereti citētais trio veltīts komponista skolasgadu drauga saderināšanās svētkiem, un šī ir viena no retajām Šūberta beidzamo gadu kompozīcijām, ko autors dzirdēja dzīves laikā.

Līdzās Šūbertam – Latvijas komponista Jāņa Ivanova Klaviertrio, kurā ieausts gan Latvijas mūzikas patriarha Jāzepa Vītola portrets, gan reālā dzīve.

Par Dmitrija Šostakoviča vokālo ciklu ar Aleksandra Bloka dzeju, kur vienā no dziesmām ir rindas par nakti “kad aizmieg viss trauksmainais un pilsēta tinas miglā, ak, kāda mūzika skan no Dieva un kādas skaņas dzimst uz zemes”, Inga Kalna saka:

“Cikla tēlaino pasauli ietekmē Blokam raksturīga noskaņa: melanholiska, reizēm skarba, mistiska un pāri visam – ļoti romantiska. Bloka romantisms nav apklāts ar zefīra pomādi, nav apkaisīts ar pūdercukuru. Tas ir skarbs, lakonisks, sāpju un cerību pilns, dažviet pravietiski dziļš. Leksika, ko Bloks lieto, ir visai sarežģīta, spēcīga, pārdomas veicinoša. Tas ir acīmredzami, ka Šostakoviču šī dzeja apbūra un ierāva savā tēlu viesulī.

Šajā ciklā mēs varam baudīt pašas liriskākās un mīlaspilnākās Šostakoviča lappuses. Un arī mani šī mūzika katru reizi no jauna apbur, un, kā ar labām, gudrām grāmatām, es katru reizi atklāju sev ko jaunu.”