13. aprīlī Lielajā ģildē Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris jau otrreiz tikās ar diriģentu no Japānas Juniči Hirokami, kurš Latvijas klausītājus pirmoreiz sajūsmināja 2016. gada decembrī, pārsteidzot ar dziļiem un aizkustinošiem Šūberta un Bēthovena mūzikas lasījumiem.

Šoreiz programmā bija ungāru komponista Mikloša Rožas Altkoncerts ar šīgada jubilāres, LNSO altu grupas koncertmeistares Ināras Brīnumas solo un Ludviga van Bēthovena Septītā simfonija.

Orests Silabriedis raksta: "Budapeštā dzimušais Miklošs Roža ir visupirms pazīstams kā kinomūzikas komponists. Amatu viņam ierādīja Arturs Onegērs, kad neilgi pēc Leipcigas konservatorijas absolvēšanas Roža ieradās Parīzē, lai “sāktu dzīvi kā Parīzes komponists”. Taču angažementu nebija, un Roža pārcēlās uz Londonu, kur veiksmīgā kārtā kļuva par leģendārā Aleksandra Kordas filmu pastāvīgo mūzikas autoru. 1940.
gadā Miklošs Roža tika sūtīts komandējumā uz Kaliforniju, lai pabeigtu darbu pie mūzikas Kordas filmai “Bagdādes zaglis”. Pašam par lielu pārsteigumu Roža kļuva par Holivudas filmu biznesa pārstāvi, izveidoja ģimeni un atlikušo pusgadsimtu sava šīszemes mūža tā arī nodzīvoja ASV. Kaut arī Ungārijā viņš atgriezās tikai vienreiz un uz neilgu laiku, Roža interesējās par to, kas notiek dzimtenē, 1956. gada notikumiem veltīja skaņdarbu un nezaudēja savu “ungāra sirdi”, kā teicis diriģents Džons Maučeri.
Altkoncerts top pēc sarunas ar Mikloša Rožas labu draugu čellistu Grigoriju Pjatigorski (1903–1976), kurš ieteicies, ka zinot vienu jaunu, talantīgu vijolnieku-altistu Pinkasu Cukermanu (Zukerman, 1948). Drīz pēc šīs sarunas Pjatigorskis dodas citā saulē, un, iespējams, kaut kādā ziņā godinot draugu, Roža ķeras pie Altkoncerta komponēšanas. Pirms tam viņš jau radījis koncertus čellam, klavierēm, vijolei, kā arī vijolei un čellam. Altkoncerts ir dzīvīgs un daudzkrāsains. Skerco rāda, ka komponistam piemīt simpātiska humora izjūta, lēnā daļa ir bieza un tumša, bet laipna un silta kā dienvidu nakts, savukārt finālā spilgti uzplaukst ungāriskais elements".

Intervija ar diriģentu Juniči Hirokami: