Raidījumā "Jāzeps" diriģents Jānis Puriņš stāsta par XX Latvijas Mūzikas skolu Pūšaminstrumentu un sitaminstrumentu jauno izpildītāju konkursu, savukārt saksofonists, JVLMA Džeza katedras vadītājs Indriķis Veitners dalās pārdomās par džeza un etnogrāfiskās mūzikas sintēzi, kā arī nedaudz par to, kas labs gaidāms JVLMA mūsdienu mūzikas festivāla “Decibels” otrajā koncertā Etno+Jazz, kas 4. februārī plkst. 18:00 skanēs Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē.

"Pagājušajā piektdienā, nākot uz akadēmiju, pie sevis domāju: vai tiešām jau divdesmitais?! Jā, ir īpašas sajūtas," saka Jānis Puriņš. Viņš atklāj, ka šogad konkursa repertuāram izvēlēta itāļu mūzika, turklāt lielākā daļa ir no baroka laika: "Tā ir ļoti krāsaina, interesanta, bet - visai grūti izpildāma, ja runājam konkursa kontekstā. Spēlēt baroka vai Vīnes klasiku ir komplicēti."

Tāpat Jānis Puriņš pauž gandarījumu, ka konkurss šo gadu laikā iekarojis krietnu popularitāti un šobrīd bauda augstu novērtējumu no Latvijas mūzikas skolu pedagogu puses: "Esam uzklausījuši daudz labu vārdu par tā augsto organizēšanas līmeni. Par to ir liels, liels prieks."

Par lielo atsaucību viņš teic sirsnīgu paldies arī Latvijas Mūzikas akadēmijai: "Manuprāt, būtisks šī konkursa virsuzdevums - jaunajiem mūziķiem sniegt iespēju spēlēt uz profesonālās skatuves - uz tās, kur, iespējams, viņi kādreiz muzicēs, mūziku apgūstot jau kā profesionāļi. Tāda Alma mater sajūtas radīšana jau padsmit gados ir ļoti, ļoti svarīga! Zinu daudzus mūziķus, kuri pateicoties šim konkursam par savu profesiju izvēlējušies mūziku. Daudziem tas kļuvis par nopietnu stimulu."

Raidījuma turpinājumā - ieskats JVLMA mūsdienu mūzikas festivāla “Decibels” otrajā koncertā Etno+Jazz, kas 4. februārī plkst. 18:00 skanēs Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē.

Stāsta Indriķis Veitners: "Šis ir unikāls projekts vairākos aspektos. Ko tādu biju vēlējies īstenot jau sen, un doma par sadarbību ar etnomuzikologiem un vispār etinskās nozares pārstāvjiem bijusi aktuāla jau kopš Džeza katedras dibināšanas Mūzikas akadēmijā. Gan vienas, gan otras nozares pārstāvjiem ir nepieciešamas zināšanas par abām lietām, jo šodienas realitāte pierāda: tas ir viens no džeza attīstības galvenajiem ceļiem Latvijā, kas varētu nest arī starptautisku rezonansi. Diemžēl šajā jomā šobrīd maz tiek darīts - pretēji Igaunijai, Lietuvai un Somijai."

Par vienu no galvenajām problēmām Džeza katedras vadītājs uzskata abu jomu pārstāvju savrupību: "Turklāt abās nometnēs pastāv arī zināms aizspriedumains snobisms vienam pret otru. Šis projekts ir pirmais reālais mēģinājums abas nometnes satuvināt. Un studenti ir auditorija, kas dažādiem eksperimentiem vienmēr bijuši ļoti atvērta."

Tāpat Indriķis neslēpj, ka ar Etnomuizkoloģijas katedras vadītāju Andu Beitāni vienojušies visu atbildību par šo projektu šoreiz "uzkraut" studentu pleciem: "Pieredze liecina - neierobežojot radošo brīvību, rodas vislabākie rezultāti."