Ar jaunu vērienu Latvijas koncertdzīvē ienāk Jurjānu Andreja starptautiskais pūšaminstrumentālistu konkurss, kas šobrīd norisinās Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā.

Par to, kāds ir koka pūšaminstrumentālistu uznāciens, dalībnieki, žūrija un galvenie notikumi, vēsta saksofonists Artūrs Sebris. Viņš izvaicā gan projekta vadītāju Aneti Toču un starptautiskās žūrijas priekšsēdi, flautistu Fēliksu Rengli, kurš citstarp atzīst: "Ļoti svarīgi ir tas, ka dzirdama skaņdarba interpretācija, ka mūziķis to ir izpētījis un pauž savu viedokli. Svarīga ir katra personība un skatuves tēls, lai gan ir iespēja, ka kāds uz skatuves izskatās pieticīgi, bet spēlē pārliecināti. Svarīgi, lai mūziķim būtu vēlme kaut ko pateikt. Un to es arī vērtēju." Pārdomās par konkursu dalās arī tā dalībnieces - saksofonistes Baiba Tilhena un Katrīna Kivleniece.

Savukārt Ieva Lapkovska izvaicā Komo konservatorijas (Itālija) profesoru Antonio Grandi. Viņš ir mūzikas analītiķis, teorētiķis, fiziķis, matemātiķis, pianists un vijolnieks. Mūsu skolu viņš apciemo, lai sniegtu meistarklases romantisma mūzikas izpratnē. Salīdzinoši maz uzzinām par to, kas aktuāls tieši mūzikas zinātnē ārpus mūsu valsts robežām, tostarp Rietumeiropas valstīs. Kāda ir akadēmiskās mūzikas un tās nozīme sabiedrībā? Kādas ir aktuālākās problēmas akademiskās mūzikas jomā? Profesors pauž savas pārdomas par itāliešu mūzikas tradīcijām gan pagātnē, gan tagadnē - viņš pats ir Pjēra Bulēza un Lučāno Berio piekritējs, bet tik un tā uzsver itālisko mūzikas garšu – sentimentu, kantilēnu un apgarotību...