Dienu pirms "Lielās mūzikas balvas 2016" pasniegšanas ceremonijas tuvāk iepazīstamies ar nominantiem kategorijā "Izcils sniegums kamermūzikā".

* Trio Art-i-Shock par koncertdarbību 2016. gadā

* Inga Kalna (soprāns) un Diāna Ketlere (klavieres) par vokālās kamermūzikas koncertu Dzintaru koncertzālē 2016. gada 8. oktobrī

* Vijolnieks Georgs Sarkisjans par solokoncertu Lielās ģildes Minsteres zālē 2016. gada 19. maijā

---

Vienubrīd tik liriski trausls, ka aizkustinājumā bail pat pakustēties, bet jau pēc brīža - tik ugunīgi aizrautīgs un pilns neapturamas enerģijas, ka gribas celties kājās un mesties kaislīgā dejā - tāds ir Trio Art-i-Shock efekts uz klausītājiem, kas jo īpaši pārsteidza 2016. gadā. Interesanti, ka trio tapšana un pirmā uzstāšanās notika tieši saistībā ar "Lielās Mūzikas balvas 2010" pasniegšanas ceremoniju, kad visas trīs mūziķes, Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolas kādreizējās skolasbiedres - pianiste Agnese Egliņa, sitaminstrumentāliste Elīna Endzele un čelliste Guna Šnē (toreiz vēl Āboltiņa) bija nominētas balvai kategorijā "Par izcilu darbu ansamblī". Kopš tā laika trio regulāri pieskandina ne vien Latvijas, bet arī citzemju koncertzāles. Art-i-Shock iemantojis atpazīstamību kā viena no stabilākajām un inovatīvākajām kamermūzikas vienībām Latvijā, kas sava repertuāra izveidē īpašu akcentu liek uz latviešu komponistu jaundarbiem, savām koncertprogrammām ik pa reizei pievienojot arī kādas eksotiskākas garšvielas.

Pēc trio Art-i-shock koncerta LNB Ziedoņa zālē, 5. martā atklājot Latvijas Jaunās mūzikas dienas, pārraidē Post factum stāstīja Dāvis Eņģelis.

Savukārt savas izjūtas pirms koncerta trio mūziķes atklāja Rūtai Paulai raidījumā "Pa ceļam ar Klasiku"...

---

8.oktobra vakarā Dzintaru koncertzālē publika elpu aizrāvusi klausījās tik labi zināmo Alfrēda Kalniņa un Jāņa Mediņa vokālo liriku pavisam jaunā un pārsteidzoši svaigā lasījumā un nezināmas Riharda Štrausa dziesmas izjuta kā tuvas un atpazīstamas. Inga Kalna un Diāna Ketlere atklājās kā fantastiski saliedēts duets un vienlaikus arī kā divas individuāli spilgtas mākslinieces. Koncertā "Rudens kamermūzikas festivāls. Ingas Kalnas solokoncerts" Hamburgā mītošā brīvmāksliniece ar silti lirisko toni un uz vairāku pasaules līmeņa operteātru skatuvēm gūto rūdījumu un viņas ilggadējā kamermūzikas partnere, iejūtīgā pianiste un Londonas Karaliskās Mūzikas akadēmijas profesore sagādāja neaizmirstamu muzikālu piedzīvojumu ar patīkamu un ilgnoturīgu pēcgaršu.

Raidījumā Post factum koncertu vērtēja Ilze Medne un Andris Vecumnieks...

Pirms koncerta Inga Kalna sarunā ar Intu Zēgneri atklāja, cik rūpīgi šī programma iecerēta un iestudēta: "Šoreiz būs programma par mīlestību. Muzikāls jūgendstils ar visām šim stilam tipiskajām tēlu izpausmēm. Būs daudz dabas, puķu, gadalaiku, vēja, lietus un saules.

Visam pāri stāv mīlestība – ļoti plašā nozīmē. Mīlestība pret dzimteni, vienam pret otru, pāri laikiem. Viss, ko vien varam iedomāties ar šo vārdu – tas viss būs šajā programmā. Manuprāt, programma iznākusi eleganta, izturēta stilistiski vienā krāsā.

Te būs daudz nacionāla, bet ļoti daudz arī internacionāla. Tas ir tieši tas aspekts, kas mūzikā man patīk visvairāk – ka tās kolorītā joprojām tiek saglabāts savdabīgais, īpatnējais, bet tiek uzrunāts plašs cilvēku klāsts.”

---

Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncertmeistars Georgs Sarkisjans pierāda, ka var sarīkot īstenu solokoncertu, stājas publikas priekšā viens pats, bez pianista vai orķestra aiz muguras, bruņots ar talantu, vijoli un mūziku, kas Latvijā skan ļoti reti - cikla "LNSO mūziķi tuvplānā" ietvaros Lielās ģildes Minsteres zālē 19. maijā skan Johana Sebastiana Baha, Paula Hindemita un Artura Onegēra sonātes vijolei solo. Klasiska nopietnība mijas ar apburošu humora izjūtu, piesātināts tonis sabalsojas ar žilbinošu virtuozitāti.

Georgs Sarkisjans, kurš pamatīgi izstudējis un iemīlējis Hindemitu, sarunā ar Orestu Silabriedi citstarp atzina: "Hindemits bija cilvēks, kurš netērēja savu laiku, neteica nevienu lieku vārdu - viņš bija ļoti skops, un tāds bija arī mūzikā."

Koncertu jau pēc tā izskanēšanas raidījumā Post factum vērtēja Ilze Medne...